Ontstopper Jurgen: Of ik nog rookworst lust?
Jurgen Hesselink heeft een goed beeld van wat er bereid wordt in de Nederlandse keuken. Niet zelden komt hij verstoppingen tegen waarbij etensresten vaak een belangrijke veroorzaker zijn. We voelen Jurgen aan de tand over zijn ervaringen.
Geen verstopping is veilig voor Jurgen. Met zijn geavanceerde apparatuur gaat hij fanatiek op jacht naar de bron van het leed. Daarna is het probleem vaak al snel opgelost. “Er is eigenlijk geen verstopping die wij niet kunnen vinden of verhelpen”, zegt Jurgen. Hij vervolgt: “Dankzij onze camerasystemen en bijvoorbeeld een ontzettend handige binnenpomp, kunnen we in ieder huishouden snel het juiste resultaat boeken. Als er sprake is van stankoverlast, dan sluiten wij een rookapparaat aan op de leiding. Geur kun je natuurlijk niet zien, maar de rook wel. De bron of het lek is dan vaak al gauw getraceerd”.
Erwtensoep
Vaak gaat het bij een verstopping in de keuken om vaatwasmachineblokjes of etensresten. Dat laatste zorgt er wel eens voor dat Jurgen al gegeten en gedronken heeft, nog voordat hij thuis aan tafel gaat. Hij herinnert zich bijvoorbeeld een specifieke situatie. Jurgen: “Ik heb wel eens meegemaakt dat we de resten van een pan erwtensoep uit de leiding moesten halen, compleet met stukken rookworst. Toen mijn vrouw ’s avonds trots – jawel – een pan erwtensoep op tafel zette, had ik daar natuurlijk even helemaal geen zin in.”
Jurgen bijt zich niet alleen vast in verstoppingen in de keuken. “Ook bij het toilet komen we geregeld problemen tegen. Dat kan bijvoorbeeld gaan om kalkafzetting of toiletblokjes. Maar ook daarmee hebben we veel ervaring, en dankzij de juiste apparatuur is het algauw een kwestie van doortrekken en weg ermee.”
Hulpvaardig
Jurgen werkt inmiddels alweer elf jaar bij Te Kloeze Riooltechniek. Hij ervaart niet dat het werk meer van hem vraagt dan goed voor hem is. Jurgen: “Natuurlijk wordt het wel eens laat, we kunnen het werk meestal niet laten liggen tot de volgende dag. Maar ik hoef bijna nooit midden in de nacht op te staan voor calamiteiten. Hoe het ook zij, de klant mag er niets van merken als ik een te korte nacht of juist een lange dag achter de rug heb. Zij willen gewoon graag goed, snel en vriendelijk geholpen worden. En daar gaan we voor.”
Reacties zijn gesloten.